Sidor

söndag 23 oktober 2011

Rogers hockeytårta


Världens bästa svåger har fyllt 40 och de firade honom med en resa till Turkiet. Inte helt fel så här i höstrusket. Dock ville vi andra i familjen fira honom här hemma så ett litet tårtkalas fick det bli. Frågade om han ville ha en tårta och svaret var ett rungande JA! Kul!! Önskemålen var citronsmak och Red Hawksmärke. Jag som ibland läser sms och andra instruktioner liiiite väl fort ibland läste Red Wingsmärke och ja, så fick det bli. (Han hejar både på Malmö och Detroit - så sååå fel hade jag inte). Roger blev iallafall glad och jag såg just att han faktiskt hade tårtan som bakgrundsbild på mobilen. *smickrad*


Citronbottnar fyllda med lemoncurd och vit chokladmousse. Spacklad med grädde och täckt med marsipan. Övriga detaljer är gjorda i Sugar Paste. INTE lätt att måla alla detaljer i märket men jag gjorde så gott jag kunde.

Grattis på 40-årsdagen Roger!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar