Sidor

torsdag 16 juni 2011

Minitårta

Var hembjuden på lunch till mina föräldrar igår för att träffa vänner till familjen. Jättetrevligt då jag sällan som vuxen träffar familjens bekanta längre. Det var ju annat när man bodde hemma och var "tvungen" att vara med :o)

Kom på att jag skulle ta med mig nåt hembakat till min pappa som var nyopererad (inget allvarligt) och kom samtidigt på att det var ju faktiskt mina föräldrars bröllopsdag just den 15 juni. Två flugor i en smäll :o)


Slängde ihop en snabb rulltårta som jag fyllde med hallon och en blandning av grädde och turkisk yoghurt som jag smaksatte med vanilj och florsocker. Riktigt smarrigt. Knåda till några rosor, blad och småblommor i MMF och klädde även rullen i MMF. Inte direkt toppklass på rosorna men för att ha gjort allt på en timme så är jag riktigt nöjd och god var den dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar