Sidor

lördag 31 augusti 2013

Dagis sommarfest!

Min sons, och nu även dotterns, förskola har alltid en sommarfest i mitten av juni då man som förälder blir inbjuden att lyssna till sånger och mysa den härliga trädgården. De stora barnen som slutar förskoleverksamheten blir avtackade men fina dikter upplästa av deras fröken. Sen bjuds det tårtbuffé och bus och lek efter eget behag.

Fick i uppdrag att göra en av tårtorna och blev samtidigt ombedd av en av familjerna att hjälpa till och göra en för dem också då de hamna de i total tidsnöd. Självklart ställde jag upp då de ALLTID ställer upp när jag behöver minsta lilla hjälp. Och jag skulle ju ändå göra en tårta så då tar det ju inte alltför lång tid att göra två.

Samtliga tårtor skulle ju vara absolut nötfria så jag gjorde egen sugarpaste (recept kommer) för att vara extra noggrann. Har än så länge inte hittat någon i butik som det inte står "kan finnas spår av mandel/nötter" i. Någon som har nåt tips?

Satsade på enkelt, somrigt och färgglatt;



Minns inte riktigt smakerna men tror det var vanilj/citron i den ena och blåbär i den andra.

Min önskan om en glad sommar hoppas jag definitivt slog in!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar