Sidor

lördag 31 augusti 2013

Karin & Joel

Bröllopstårta - JAG skulle få göra bröllopstårta. Trodde knappt mina öron när jag fick förfrågan om jag ville göra tårtorna till Karin och Joels stora dag. En sådan ära!

Paret hade bestämt sig för tårtbuffé med ett par, tre olika sorter så det var inte tal om någon massiv våningstårta, vilket jag faktiskt var lite lättad över. Brudparets absoluta favorittårta är en helt vanlig prinsesstårta - och jag kan bara hålla med! Vi pratade lite kring smaker och tillslut föll valet på svarta vinbärsmousse med vit chokladfluff samt hallonmousse och vaniljkräm. Ca 75 personer var bjudna till kalaset som skulle äga rum i vackra Gräfsnäs, i Alingsås kommun.

Jag fick i stort sett fria händer gällande utseende men med ledorden pastell, offwhite, gammelrosa och vintage. De hade gillat en fjärilstårta jag gjort för några år sedan så det bestämdes också att just en fjäril skulle vara tårtornas gemensamma nämnare. Så här blev resultatet;

 Hemma på mitt köksbord

 

 



 Laktos- nöt- och chokladfri

 
Stort grattis till herr och fru Fritzell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar