Sidor

måndag 7 mars 2011

För första gången: Cake Balls

Jaha, då har även jag hamnat i detta lilla "träsk". Känns verkligen som om alla gör Cake Balls och Cake Pops. Men samtidigt är det ju det perfekta sättet att ta hand om kakbitar som man skär bort från figurtårtor eller liknande. Jag har frysen fyll av kantbitar och ja, det är ju bara att testa om det verkligen är så gott som alla säger...

Gjorde mina enligt detta enkla grundrecept men de kan ju varieras i oändlighet.
  • 200-250 gram mjuk kaka (hade chokladkaka)
  • 200 gram cream cheese naturell

Smula sönder kakan och blanda ihop med cream cheese till en smidig massa. Rulla bollar i valfri storlek. Gjorde mina relativt små. Stick i en klubbpinne eller grillspett/tandpetare, ställ kallt innan de doppas i smält choklad i valfri färg/smak. Dekorera med strössel eller annat kul innan chokladen stelnat.

Så här blev mina! Inte snyggast men smakmässigt rent ljuvliga...


Har redan planer på nästa minikaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar