Sidor

måndag 8 augusti 2011

Pizzabullar

Har länge tänk göra pizzabullar men det har bara inte blivit av.

Så häromdagen blev jag redigt sugen på att baka något och gjorde då ett försök. Slängde ihop en vanlig bröddeg med lite rågsikt och rågmjöl som jag smaksatte med olivolja, rosmarin och timjan. Efter jäsning bakade jag ut degen som om jag skulle göra kanelbullar. Bredde på ett lager kryddig Ajvar relish, strödde  på strimlad salami och smulad fetaost, rullade ihop och skar till stora bullar. Lät jäsa ca 40 min innan de åkte in i en rätt varm ugn (225 grader) i ca 10 min.


Så enkelt och så gott. Perfekt som mellanmål, att ta med till stranden eller lättare lunch med lite sallad till. Detta kommer jag definitivt göra om och fyllningen kan man ju variera i all oändlighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar